maanantai 1. helmikuuta 2016

Opettaja 2.0

Kun opsit meillä uudistuu
täytyy opettajan niiden mukana muuttuu
uudet haasteet avautuu
on aika tilanteen tasalle saapuu

Mä haluun olla hyvä mun työssäni
haluun että maailmaan jää siitä jälki
tahdon tehdä tästä paikan paremman
ja tahdon tehdä sen, kun mä opetan

Mä haluun kehittyy!
Ajan mukana pysyy!
Mä haluun kaikkeen pystyy!

Mutta miten mä itseäni kehitän?
Miten ykspistenollani ylitän?
Miten nuokkuvan luovuuteni viritän?
Mistä lisäaikaa päiviini löydän?

Oon kuitenkin vain pieni ihminen
ihan tuiki tavallinen kuolevainen
en tiedä, pystynkö enempään
joskus täytyy myös hengittää
Tää kaikki käy niin nopeesti
Mikä avuksi?

Ja sit mä kuulin Opinkirjosta,
sen materiaaleista,
sen inspiraatiosta,
ja mulle kerrottiin näin:

Sulle, tää on sulle
opettaja kakspistenollalle
Ilmaista, monipuolista,
vapaan muokkauskelpoista
Sulle, juuri sulle,
opettaja kakspistenollalle

Ja kun mä mietin niitä asioita,
mitä mä sain
mä tajusin ne oli juuri niitä,
mitä mä hain

Tää apu, nää ajatukset,
uudet oivallukset
Nää keinot, nää ideat,
nää innostavat suunnat

Ne muutti tilanteen
Ne käänsi katseen eteen

Ja nyt mun on paljon helpompi olla,
kun tiedän, että tää ykspistenolla
on matkalla uudelle tasolle, jolla
voin olla
Minä Kakspistenolla
ja opsteista voitolla

Ja mä kerron teille…

Sulle, tää on sulle
opettaja kakspistenollalle
Ilmaista, monipuolista,
tehty Opinkirjossa
Sulle, juuri sulle,
opettaja kakspistenollalle

Tiia Seeve


Tiia suoritti soveltavan opetusharjoittelun Opinkirjossa. Tämä räppi ensiesitettiin Educa-messuilla 2016. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti